حياتي ديگر
اجتماعي
حياتي ديگر
یک شنبه 15 اسفند 1389 ساعت 8:37 | بازدید : 822 | نویسنده : عباس | ( نظرات )

……………

درد شدیدی همراه با حرکت مایعی گرم در پیشانی خود احساس کرد. سوز سرمای عجیبی اندام عریان او را تازیانه می زد. تاریکی مطلق باعث گردیده بود که دستانش چشمان او گردند. چیزی که باعث فراموشی درد سرش شد و بر هزاران سئوال مدفون در ذهنش افزود، پیچیده شدنش در چیزی شبیه، بله حدسش درست بود او کفن شده بود و مدفون زیر خروارها خاک. تا لحظاتی قادر به درک شرایط زمانی و مکانی و چرایی دفنش در قبر نبود. کمبود هوا قدرت هرگونه تجزیه و تحلیل و راهیابی به خروج از قبر را از او سلب کرده بود. آخرین چیزهایی که مخیله او به همراه داشت، درد سریع و شدیدی در ناحیه قلب و از کار افتادنش بود. او سریعاً گذشته را فراموش کرد و به دنبال راه حلی برای پیوند زدن حال به آینده بود. هدف خروج هر چه سریع تر از قبر سرد و نمور و تاریک بود.

خوب می دانست که فقط چیزی شبیه معجزه می توانست از زنده بگور شدنش جلوگیری کند. روح پاکش را که جلوه ای از روح الله و مهبط قرآن بود حلقه اتصال به عرش نمود و فرشتگان عامل آزاد سازی صفر این اتصال و ارتباط شدند ، زنگ ها در عرش خدا به صدا درآمدند.

امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف سو، الهی بالحسینع و تسعه المعصومین من ذریه الحسینع، بک یا

الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله

ای خدای آسمان و زمین، ای خدای شب و روز، ای خدای ظلمت و نور، ای خدای مرگ و حیات، با تو عهدی می بندم و در حضور فرشتگان مقرب درگاهت نذر می کنم در صورت رهایی از این قبر بر قرآن تو و بر کلام آسمانی تو تفسیری بنویسم.

چند روزی بود که فقر و تنگدستی فشار بی امانی بر اهل و عیال او آورده بود. و چاره ای جز در پرسه زدنهای شبانه در قبرستان های آن دیار نداشت. وجدان مدفون شده اش در زیر غبار، بر او نهیب می زد از این کار دست بردار و تو نیز روزی کفن خواهی شد. ولی او چاره را در کفن دزدی های شبانه دیده بود. قبری و دفنی تازه شدیداً او را تحریک کرده و به سمت خود کشید. مدت زیادی از خاکبرداری نگذشته بود که فریادهایی از درون قبر، کفن دزد را متعجب کرد.

سپیدی موهای علامه در شصت سالگی، او را به یاد نذرش انداخت. تفسیری زیبا، با نگارشی فصیح، با قلمی شیوا، در نهایت ذوق و سلیقه،

 نگارش با نگرشی نوین به موضوع تفسیر قرآن به نام مجمع البیان (یا تفسیر کبیر با نگارشی یک ساله در ده جلد) و به دنبال آن دو تفسیر دیگر الکافی و الشافی و جوامع الجامع پیشکش جان آفرین گردید.

گیرایی و جذابیت مجمع البیان، کتابی که همینک نیز تدریس می گردد، تا بدانجاست که اعتراف دانشمند بزرگ اهل تسنن و استاد دانشگاه الازهر شیخ محمود شلتوت را نیز در پی داشت: " تفسیر مجمع البیان با مزایای فراوانی که دارد از کلیه تفاسیر قرآن بهتر است"

شهید امین الاسلام طبرسی (بر وزن تفرشی) پس از حدود هشتاد سال کسب علم و دانش در محضر عالمان بزرگ شیعی و سنی و تالیفات فراوان در زمینه های مختلف ادبیات عرب، فقه، جبر و ریاضیات، تفسیر و کلام، توسط عمال سلطان سنجر سلجوقی به شهادت رسید و اینک روضه نشین رضوان ثامن الحجج، شمس الشموس، مدفون به ارض طوس، امام غریب امام رضاع می باشد.

عباس

 



موضوعات مرتبط: مذهب , ,

|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمان آگاهي و آدرس aflak.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 233
:: کل نظرات : 97

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :